tisdag 24 januari 2012

Fortbildning

Idag har jag haft pianolektion för min kollega Madde! Jag gillar att spela piano, har till och med ett gäng pianoelever just nu och trivs med det, men jag är jordens mest osvängiga brukspianist. Jag lägger ackorden och sen händer det liksom inget mer med dem.

På mitt jobb har vi en fortbildningsmöjlighet, att få ta lektioner för en kollega. Kollegan räknar mig som en elev och jag får ta lektionen på arbetstid. Bra deal tycker jag. Så idag har vi börjat lätt, med Blinka lilla, melodi i höger, lite roligare ackord än de vanliga, och lite nya bastoner i vänster. Jag hade jättekul! Dessutom behöver jag ju inte planera in en massa extra övningstid, jag kompar ju mina elever hela dagarna, så det är bara att köra.

Snart vågar jag kanske till och med säga att jag kan spela piano.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar